Snabb leverans / Säkra betalningar / Enkla returer

Frakt och Retur

Fraktinformation

Vi skickar din beställning  med DHL eller PostNord. Beställningar  som skickas med DHL lämnar vårt lager på tisdagar eller torsdagar. Beställningar  som skickas med PostNord, endast mindre paket, går iväg dagligen. Leveranstiden variera beroende på var i landet du bor, vanligtvis är leveranstiden 1-4 arbetsdagar. Produkter som skickas direkt från tillverkaren har något längre leveranstid, information om det står på produktsidan. 

Avhämtning på lager: Det går utmärkt att hämta dina beställda produkter på vårt lager i Vallda. Vi kommer tillsammans överens om en dag & tid som passar. Det går bra att hämta både på vardagar och helg. Adress Bröndomevägen  447, Vallda. 

Postnord varubrev (59kr) : Paket upp till 2kg kan skickas med PostNords varubrev. Varubrev levereras i största möjliga mån till din brevlåda/utanför dörren. Vi kan tyvärr ej styra hur varubrevet levereras, den bedömningen görs av Postnord. Du behöver ej vara hemma för att ta emot beställningen, den levereras utan kvittens. Leveransansvaret upphör när paketet har lämnats i din brevlåda eller utanför din dörr. 

DHL Service Point (79kr): Större paket skickas alltid med DHL till ditt närmsta DHL-ombud. Önskar du få leveransen till något specifikt ombud, hör av dig på mejl till [email protected] i samband med din beställning. Du får ett separat mejl från DHL med spårningslänk för att kunna följa din order. 

Leverans direkt från Leverantör: Några av våra produkter skickas direkt till dig från leverantörens lager. När du beställer en produkt som skickas från en leverantörs lager får du en beställningsbekrräftelse från BestKids samt en spårningslänk från leverantören. Om produkten behövs returneras eller reklameras hjälper vi dig på Bestkids med detta. 


Leveransinformation

Normal leveranstid är 2-4 arbetsdagar. För det mesta aviseras paketen via sms. Har du inte fått något mail eller sms om att ditt paket har kommit fram inom 5 dagar ber vi dig att kontakta oss snarast, så hjälper vi dig att spåra ditt paket.

Paketet hämtas hos närmaste utlämningsställe eller levereras i din brevlåda. Avståndet till utlämningsstället varierar beroende på var du bor, och om du vill veta vart du kommer att få hämta ut ditt paket kan du alltid kontakta oss på [email protected] innan du lägger din beställning. Observera att på ett fåtal mindre ställen är det endast utkörning till ombud vissa dagar i veckan, och därmed kan leveranstiden bli längre. 

Tänk på att din leverans endast ligger 7 dagar på upphämtningsställe, det är ditt ansvar att hämta ut dit beställda paket. 

Ej uthämtat paket: Bestkids tar ut en avgift på 300 kr för att täcka frakt- och expeditionsavgifter för ej uthämtat paket. Om fraktkostnaden överstiger 300 kr tar vi ut en avgift på det faktiska beloppet. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.


Retur & Ångerrätt

BestKids AB tillämpar distansavtalslagen. Du som kund har 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan ska returneras i oförändrat skick i sitt orginalemballage. Bestkids förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas. Du som kund står själv för returkostnaden. Vid retur kontakta oss på [email protected] så mejlar vi dig en retur fraktsedel. Tänk på att skicka varan väl emballerad och förslut kartongen väl. Vi återbetalar dig inom 10 arbetsdagar från att vi mottagit paketet.Returfraktkostnaden dras av automatiskt från ditt återbetalningsbelopp. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut!   


Reklamation

Bestkids tillämpar konsumetköplagen vid reklamationer. Som kund har du en reklamationsrätt på 36 månader. Detta förutsätter att felet inte kan skyllas på felaktigt bruk, eller annat fel som du orsakat själv. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i sådana fall en reklamation direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Bestkids och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till [email protected] för att informera om reklamationen. När varan har kommit tillbaka till oss och vi har godkänt reklamationen, betalar vi tillbaka beloppet inom 10 vardagar, alternativt skickar en ny vara. Om ni har hämtat ut paketet och slängt emballaget har vi dessvärre inte möjlighet att godkänna reklamationen.

Kontakt vid reklamation:

1. Kontakta vår kundtjänst på [email protected]
2. Berätta i mailet vad det är för fel på varan och bifoga en bild på felet.
3. Vi kontaktar dig med instruktioner.
4. Skicka ej tillbaka varan innan ni har kontaktat oss. Vid reklamation ska Bestkids returfraktsedel användas. Vi ersätter inte fraktkostnaden när du skickar tillbaka paketet på eget initiativ.
5. Vi skickar ny vara, alternativt betalar tillbaka beloppet inom 10 vardagar.

Vid eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.


Mer information hittar ni i våra köpvillkor.